Resultaten onderzoek naar onze dienstverlening

Home » Nieuws » Resultaten onderzoek naar onze dienstverlening

“Ben je tevreden over ons? Of zijn er dingen die we anders/beter moeten doen?” Deze vraag stelden we eind januari aan alle bij ons ingeschreven communicatieprofessionals in de enquête ‘Help! Wij willen je (nog) beter van dienst zijn!. De antwoorden zijn gelukkig vooral positief en de meesten van jullie hebben veel waardering voor onze persoonlijke aanpak en deskundigheid. Maar er zijn ook aandachts- en verbeterpunten. 

133 communicatiecollega’s in ons netwerk vulden de enquête in, waarvoor dank! Over het algemeen zijn jullie tevreden over onze dienstverlening en willen via Bureau voor Overheidscommunicatie aan de slag. Onze persoonlijke aanpak en onze kennis en ervaring in overheidscommunicatie spelen daarbij de belangrijkste rol. Velen van jullie zijn ook pragmatisch en komen bij ons terecht vanwege de mantel voor communicatieopdrachten binnen het Rijk.

Persoonlijke aanpak verbeteren
Onze persoonlijke aanpak vraagt ook aandacht. Zo zullen we nóg scherper zijn op het regelmatig even bellen of appen hoe het je vergaat als je via ons op een opdracht zit. Daar zijn we namelijk oprecht nieuwsgierig naar! Alleen lukt het blijkbaar nog niet altijd om geplaatste kandidaten regelmatig even te spreken; 18% van de respondenten gaf aan dat dit vaker mag. Dit is voor ons een heel belangrijk aandachtspunt en daar blijven we alert op. En mocht je toch het gevoel hebben dat het beter kan: laat het ons weten!
Daarnaast geeft een aantal van jullie aan na inschrijving en kennismakingsgesprek niets meer van ons bureau te hebben gehoord. Dat kan kloppen: wij benaderen je alleen als we een geschikte opdracht hebben gevonden. Maar je mag ons altijd bellen voor vragen of om weer even te laten weten dat je beschikbaar bent en wat je precies zoekt. En stuur dan ook meteen je meest actuele CV.

En verder…

  • Is  een ruime meerderheid (77%) van de respondenten zzp-er; de overigen werken op detacheringsbasis of in (tijdelijke) loondienst.
  • Zijn jullie op verschillende manieren bij ons terecht gekomen; de meesten ‘van horen zeggen’, via één van onze collega’s of via de twee bureaus met wie wij Partners in Communicatie vormen.
  • Is ruim 70% van de respondenten ooit door ons benaderd voor één of meerdere opdrachten, meestal via telefoon of mail; 90% geeft aan dat de voorgestelde opdrachten relevant waren en maar liefst 98% vindt dat we voldoende informatie geven over de mogelijke opdracht.
  • Zegt 80% van de respondenten één of meerdere keren door ons te zijn voorgedragen aan een  opdrachtgever en is 76% daarna ook op gesprek geweest. Daar zijn we best trots op. Vooral op jullie natuurlijk: wat een goede communicatieprofessionals waar wij mee mogen werken!.
  • Willen jullie het liefst via de telefoon benaderd worden voor een opdracht (100%!). Dat doen we ook vrijwel altijd. Heel soms lukt dat niet en sturen we een mail. Daarnaast vinden jullie, volgens de respondenten, onze vacatures natuurlijk ook op onze website en soms via een vacature-alert in de mail.

Vragen?
Dit waren de belangrijkste resultaten uit het onderzoek naar onze dienstverlening. Heb je hier vragen over bel ons dan gerust. Ook voor andere vragen kun je ons altijd bellen. En anders bellen wij jullie! Voor een passende opdracht of om eens te vragen hoe het je bevalt op een lopende opdracht. Tot dan!

Copyright 2018 Bureau voor Overheidscommunicatie