Workshop Morele Moed

Home » Nieuws » Workshop Morele Moed

Wat is het goede om te doen? Als communicatieprofessional en als organisatie? Hoe krijg je het voor elkaar dat jouw organisatie haar maatschappelijke verantwoordelijkheid neemt en dit op een integere manier laat zien aan de buitenwereld? Hoe ethisch is je organisatie bezig? Hoe ga je om met de morele dilemma’s die je tegenkomt? En hoe zorg je dat je critici een stap voor bent – in woord én gedrag – en reputatieschade voorkomt?

De antwoorden op deze vragen krijg je in de workshop Morele Moed die wij samen met ethiek-expert Monique Janssens organiseren op maandag 16 april van 13.00 tot 17.00 uur in Amersfoort. Monique leert je ethische dilemma’s in jouw werkomgeving te herkennen en geeft je handreikingen om ze aan te pakken. Je leert manieren om ze in te bedden in de identiteit van je organisatie (zoals kernwaarden, visie, missie en cultuur) en te koppelen aan Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO).

Theorie en praktijk

De workshop bestaat uit een theorie- en een praktijkonderdeel. De theorie levert je concrete handvatten uit de morele filosofie en een stappenplan waarmee je ethische dilemma’s kunt aanpakken. Je krijgt zicht op de 10 stappen waarmee je jouw organisatie helpt ethischer te worden, van binnen en van buiten.
In het praktijkgedeelte oefen je met concrete casussen. Je deelt (als je dat wilt) in vertrouwen een moreel vraagstuk dat jij bent tegengekomen in je werk en onderzoekt met de groep wat je in de toekomst anders zou kunnen doen om een betere uitkomst te verkrijgen. Al doende maak je kennis met de trainingsmethode ‘Morele Moed’, die geschikt is om teams of afdelingen te trainen.

Wat levert het je op?

Je gaat naar huis met een rijke ervaring en een flinke dosis moed om het goede te doen, talloze ideeën om je organisatie ethischer te maken en een handig stappenplan voor ethische besluitvorming.

Meld je aan!

Wil je meedoen aan deze bijzondere workshop? Stuur dan vóór 7 april een mailtje aan jose@bvoverheidscommunicatie.nl 
De kosten voor deelname bedragen 40 euro excl. btw per persoon, voorafgaand te betalen.

Over Monique Janssens

Monique is expert op het gebied van ethiek en strategische communicatie. Zij begeleidt identiteitsvraagstukken en brengt deze in relatie met de maatschappelijke rol van de organisatie. Ze betrekt interne en externe stakeholders bij ethisch beleid en helpt bij het vertalen van kernwaarden naar doelen voor MVO. Zij ontwikkelde het concept ‘10 stappen naar een super-ethisch bedrijf’ en schreef diverse boeken en artikelen.

Voorproefje: gratis e-boek

Maak nu al kennis met de expertise van Monique Janssens en download haar gratis e-boek Maatschappelijk Verantwoord Communiceren, met een vlammend voorwoord door prof. Betteke van Ruler.

 

 

Copyright 2018 Bureau voor Overheidscommunicatie