Ons team

Home » Over ons bureau » Ons team

Deskundig, betrokken en altijd aanspreekbaar

Wij hebben een klein maar hardwerkend team van betrokken en deskundige medewerkers. Onze collega’s die goede matches maken, komen zelf uit het communicatievak. Ze weten waar ze het over hebben en zijn daardoor de beste gesprekspartner voor kandidaten en opdrachtgevers. Onze collega’s stellen zich graag aan je voor!

Nico Postma

Directeur/eigenaar en communicatieconsultant

Nico PostmaMijn rol bij het bureau is, naast de dagelijkse aansturing en werken aan nieuwe ontwikkelingen en uitdagingen, soms ook nog ‘het matchen’ en contacten onderhouden met opdrachtgevers en kandidaten. En … regelmatig word ik gevraagd als onafhankelijk gespreksleider bij stadsgesprekken, bewonersbijeenkomsten en andere bijeenkomsten. Heerlijk om te doen!

Toen ik interim hoofd communicatie was bij een gemeente en regelmatig communicatieprofessionals moest inhuren via bureaus, kreeg ik al snel het idee: dit kan beter! In 2005 heb ik daarom Bureau voor Overheidscommunicatie opgezet, gevolgd door Bureau voor Zorgcommunicatie in 2007.

Belangrijk voor ons bureau is dat je als consultant/recruiter zelf ervaring hebt in het vak van overheids- en/of zorgcommunicatie. Zelf heb ik inmiddels meer dan 20 jaar ervaring als interim communicatieadviseur bij uiteenlopende overheidsorganisaties. Met deze bagage ben je een betere gesprekspartner voor zowel de interim professionals als de opdrachtgevers. Dit is dan ook een belangrijke voorwaarde bij het aannemen van onze consultants. En dat werkt: we hebben toppertjes!

 

Dorien Rebergen

Communicatieconsultant

SDorien Rebergenamen met Nico en Betty probeer ik de beste matches te maken op het gebied van overheidscommunicatie. Dus het kan zomaar zo zijn dat ik jou bel als ik een mooie communicatieopdracht voorbij zie komen die bij jou past. En jij kunt mij, en mijn collega’s, natuurlijk altijd bellen als je jouw droomopdracht op deze website, onze LinkedIn pagina of in de nieuwsbrief voorbij ziet komen. Of we sparren met jou wat je wilt, wat bij je past en hoe je CV daar goed op aansluit.

Ik heb ruim 20 jaar ervaring als communicatieadviseur bij de overheid: zowel als interim als in vaste dienst. Ik (her)ken dus zowel het perspectief van de tijdelijke communicatieprofessional als dat van de communicatieadviseur bij de overheid die wel wat extra hulp kan gebruiken. Mensen bij elkaar brengen, die samen tot mooie resultaten kunnen komen, dat vind ik mooi! Ik houd van mensen, van het vak en zoek altijd naar plezier in het werk. En dat is precies wat ik iedereen gun.

De persoonlijke aanpak van Bureau voor Overheidscommunicatie spreekt me dan ook heel erg aan, gecombineerd met de kennis van overheidscommunicatie. Want dat blijft gewoon een boeiend vak! Zie ik je snel?

 

Betty Weltevrede

Communicatieconsultant

Betty WeltevredeAls zzp’er ken ik Bureau voor Overheidscommunicatie al jarenlang, ik sta hier namelijk al lange tijd ingeschreven als communicatieadviseur. In januari 2019 startte ik hier als recruiter/consultant, en ik voel me als een vis in het water. Mensen en organisatie verbinden, happy zakelijke matches maken. Heerlijk vind ik het! We zijn een klein bureau, nemen gemakkelijk van elkaar over en zijn fijn en open in contact met de mensen waarmee we samenwerken. Je kunt mij, Dorien of Nico contacten als je een opdracht voorbij ziet komen waarbij je opveert.

Wat ik inbreng? Het fijne feit dat ik in de zomer van 2019 de top van de Kilimanjaro bereikte, en de ambitie (en daadkracht) om de weg naar Santiago de Compostella (gedeeltelijk) per fiets te gaan afleggen. Vakmatig breng ik ook het een en ander in natuurlijk. Zoals 25 jaar ervaring in de communicatie, waarbij ik veel bij en voor overheidsorganisaties werkte; gemeenten, waterschappen, ministeries en uitvoerende organisaties zoals de Belastingdienst en Rijkswaterstaat.

 

 

Karin van Altenborg

Bureau-ondersteuner

Karin van AltenborgAls je ons belt, dan is de kans groot dat je mij als eerste treft. Sinds half februari 2020 ben ik werkzaam als bureau-ondersteuner bij Bureau voor Overheidscommunicatie. Een uitdaging is het wel: de recruitmentwereld is helemaal nieuw voor mij. Maar met (be)hulp van mijn lieve collega’s komt dat helemaal goed! Met de verschillende werkzaamheden op secretarieel, administratief en financieel gebied ben ik helemaal in mijn element. Ik hoop snel een afspraak voor jullie te kunnen maken met Betty, Dorien of Nico!

Na de middelbare school (1975) heb ik bijna altijd gewerkt. Vanaf 1995 ben ik werkzaam geweest bij een automatiseringsbedrijf, een administratiekantoor en een facilitair adviesbureau: 3 dienstverbanden waar ik het erg naar mijn zin heb gehad. Ongeveer 10 jaar geleden heb ik samen met een oud-collega geprobeerd een eigen administratiekantoor op te zetten, maar na ruim driekwart jaar kwam ik er achter, dat dit toch niet was wat ik wilde.

Ik werk graag en hoop nog een leuke tijd tegemoet te gaan bij Bureau voor Overheidscommunicatie!

 

 

Janine van Osnabrugge

Officemanager en boekhoudster

Janine van OsnabruggeIk houd mij voornamelijk bezig met de boekhouding, facturatie en debiteurenbeheer. Bijhouden van managementrapportages is ook één van mijn taken. Daarnaast onderhoud ik contacten met de salarisadministratie, verzekeringen, belastingen e.d.

Ik werk ruim 35 jaar in verschillende functies, zowel administratief maar ook als directiesecretaresse en Officemanager. Vanaf de oprichting van Bureau voor Overheidscommunicatie, nu zo’n 14 jaar geleden, ben ik werkzaam als Officemanager/boekhoudster. De boekhouding is in de loop der jaren steeds meer uitgebreid en behoort nu tot mijn belangrijkste taak.

Ik vind het een uitdaging om ervoor te zorgen dat de administratieve stromen zo vlekkeloos mogelijk verlopen. Contacten met ZZP-ers, opdrachtgevers en collega’s houden het werk boeiend en inspirerend. De onderlinge sfeer van betrokken zijn bij elkaar, professionaliteit en het streven naar een optimale kwaliteit, zorgt ervoor dat ik na al die jaren nog steeds met heel veel plezier werk bij Bureau voor Overheidscommunicatie.

 

 

Erinn Waanders

Communicatiemedewerker

Sinds januari 2021 werk ik als junior communicatieadviseur voor Bureau voor Overheidscommunicatie. Ik pak hier allerlei verschillende communicatiewerkzaamheden op. Komt er een nieuwe aanvraag binnen? Dan verwerk ik die en zorg ik ervoor dat deze op de website en op de social media kanalen komt te staan. Ik zorg ervoor dat de website en social mediakanalen up to date zijn en dat er met enige regelmaat een nieuwsbrief of vacature alert in je mailbox verschijnt!

Ik heb communicatie gestudeerd aan Hogeschool Windesheim in Zwolle. Door mijn stages kreeg ik interesse in de overheidssector en kwam ik er al snel achter dat ik het leuk vind om te schrijven en content te maken.

Als beginnend communicatieprofessional kan ik hier een goede start maken in mijn carrière. Door alle verschillende overheden die ik voorbij zie komen, krijg ik al een inkijkje hoe het een beetje werkt in deze sector. Ik ben in een warm en gezellig team terecht gekomen en door de vele kennis die er hier is, kan ik ontzettend veel leren!

 

Copyright 2020 Bureau voor Overheidscommunicatie